3server.cz - WoW Český server
Přeskočit

O serveru

Filosofie 3serveru
Číslo 3, tedy three je velmi podobné "free", tedy i hlavnímu významu slova freedom, což znamená svobodu, volnost. Projekt 3server je nezávislý na sponzorech, má jen jednoho majitele a server funguje tak dlouho právě proto, že se zakladatel projektu nikdy nespoléhal na spojování se s cizími servery, sponzory, nebo cizí hardware. Cílem 3serveru je zajistit pro vlastní komunitu kvalitní blizzlike WoW, kam jsou přidány nejrůznější úpravy tak, aby hra byla ještě lepším zážitkem, než je tomu v původním originále tak, aby nedošlo k negativnímu narušení původního Blizzlike rázu WoW. K tomu všemu je pro zájemce volitelně k dispozici česká mutace herního klienta a ve hře se nachází i obsah dvojjazyčně v češině a angličtině tak, aby obsahu rozuměl i anglicky hovořící hráč, který neumí česky ani slovensky. 3server si zakládá na individuálním přístupu k vlastním hráčům tak, aby se hráči necítili jako pouhé číslo v databázi. Členové teamu chodí na teamspeak server a jsou téměř denně v kontaktu s hráči. Hraní jakékoliv hry by nemělo být podmíněno pravidelnými měsíčními poplatky, proto chceme, aby zůstal WoW zdarma pro kohokoliv, kdo je součástí herní komunity 3serveru. 

3server se proto řídí následujícími 3 pravidly:

1) Nikdy si nikým a ničím nenech pokazit zážitek ze hry na 3serveru.
2) Kdykoliv jakkoliv podpoříš herní komunitu 3serveru, tak podpoříš nejen fyzický stroj, team, zakladatele, myšlenku, ale zejména herní komunitu 3serveru, které jsi jako hráč/ka součástí.
3) Nikdy nedělej nic, čím bys pokazil/a zážitek ze hry sobě, nebo ostatním hráčům 3serveru.Pomáhej ostatním hráčům, buď jim oporou a starej se o své spoluhráče i protihráče tak, jak chceš aby se starali oni o tebe, kdyby si potřeboval/a pomoci. 

Asi se ptáte, co se skrývá za naším tajemstvím tak dlouhé historie 3serveru. Tím tajemstvím je vždy kvalitní technické zázemí, přátelská atmosféra teamu a výborné podmínky pro vývojáře.

Současný Hardware 3serveru:

Hlavní server (zapojen k páteřní síti české republiky za záložními zdroji, v klimatizované serverovně se 24/7 dohledem, dvojitým napojením na internet v Praze. Ve stejné budově se nachází i obří dieslové agregáty, které jsou schopny napájet celou budovu 24/7 v případě selhání přívodu elektrické energie)

Procesor hlavního serveru:  Intel Xeon e3-1231V3 (4 jádra, 8 vláken, passmark výkon 9626 bodů, na jádro 2167 bodů)
Operační paměť hlavního serveru: 32 GB RAM ECC (kontrola parity RAM)
Diskové pole se skládá ze 3 Enterprise harddisků v RAID 1 (diskové pole je odolné proti výpadku nikoliv jednoho ale rovnou 2 harddisků)
Server je speciálně předkonfigurován tak, aby v idle (ve své nečinnosti) měl spotřebu 39 Wattů, čímž šetříme ročně nemalé náklady na provoz. (Předchozí server měl spotřebu 89W při nečinnosti)
8 veřejných IP adres 
Operační systém: 64bitový Linux s několika úpravami
Server má 2 síťové karty, když vypadne jedna, nahradí její provoz druhá.
Rychlost páteřní linky v Praze je 1000 mbps/1000 mbps s garancí dostupnosti 99,98%, (oproti provozu serveru v Brně, který jsme měli do 30.11, máme o polovinu lepší odezvu)
Server je připojen za AntiDDoS ochranou společnosti RadWare DefensePro.

Hardware rezervního serveru

V případě vážného problému, nebo provádění servisu na serverech nikdy nelepíme nějaký problém v serverovně, ale měníme server za server, kde už máme pohlídáno, že vše bude probíhat v pořádku.
Proto máme nasmlouvaný rezervní server do 48 hodin od totálního selhání hlavního stroje.

Kam zálohujeme

Celkově na 3 lokality. Na serveru, ke mě na diskové pole v Brně, na menší diskové pole na Vysočině.
Zálohy všech databází včetně těch nedůležitých se provádí 1x denně.

Zálohy všech důležitých databází se provádí každou druhou hodinu. (autosave postavy vám běží každých 30 vteřin).
Na mém diskovém poli se uchovávají poslední 2 až 3 měsíce záloh. Na vysočině se uchovává minimum starých záloh a denně všechny novější.

Hardware serverů máme v plánu obměňovat dle možností každé 3 roky.

Testservery, virtuální servery

Tak jak jsme na české scéně pověstní naší historií, jsme na české scéně pověstní i za všechny ty psí kusy, které se serverama umíme.

V současné chvíli na hlavním stroji 3serveru běží 12 Virtuálních serverů a 1 kontejner. Jinými slovy, z jednoho serveru máme uděláno více menších, které jsou určeny našemu teamu a námi spřáteleným projektům, které nám pomáhají s placením nákladů za provoz stroje.

Jak u nás funguje struktura virtuálních serverů?
- První virtuální server pohání WoTLK ostrý realm, této virtuální mašině je věnováno většina prostředků a maximální priorita.
- Druhý virtuální server je určen k testování a srovnávání rozdílů s předchozí revizí, kde recyklujeme vychytávky ze starého jádra do nového.
- WoTLK chudák server - testovací server pro začínající členy teamu, jedná se více méně o kopii prvního virtuálního serveru
- WoTLK chudák #2 server - testovací server pro vývojáře, kde se zkouší nové vychytávky
- Devs Chudák  - testovací server, na kterém se automaticky kompiluje, testuje core a reportují se výsledky vývojářům.  (tento server nemá ani veřejnou ip z bezpečnostních důvodů)
- Medal of Honor Alied Assault: Spearhead server, který hostujeme na základě dohody pro PIF-PAF clan
- www-test server. Virtuální server, uvnitř kterého nám běží LXC Container, kvůli odlišným verzí PHP, kde testujeme naše úpravy, které plánujeme nahodit na web
- Voice server - virtuální server, kde provozujeme komunikační servery od mumble po teamspeak pro naše užívání
- TS2 - druhý TeaSpeak server kompatibilní s TeamSpeakem pro účely RAIDování
- OpenTTD server - virtuální server k hostingu online strategie OpenTTD

Prostor pro vývojáře a proč máme tolik testovacích serverů?
Pokud Vám bude kdokoliv cokoliv říkat, nevěřte mu ani nos mezi očima, protože se nejedná o oficiální potvrzené informace. Dokonce ani většina GM, kteří se podílejí pouze na provozu hry, ale nepodílejí se na vývoji, vám nemohou říct 100% ověřenou informaci, proto vždy vyčkejte na oficiální informace. Pokud Vám nějaký hráč řekne nějaký drb, opět hrozí, že to pochází z něčí hlavy, která vůbec nemusí souviset s teamem na 3serveru a může Vám takový člověk akorát plést hlavu. Pokud chcete mít 100% podložené informace, potřebujete znát oficiální informace od jednoho z vedoucích vývojového teamu 3serveru. Jedná se o všechny z nás, kteří umí skompilovat jádro serveru, hrabou se v C++ zdrojových kódech a databáze je pro ně již denním chlebem.

Na každém testovacím serveru pracují různí lidé a my to tak máme zařízeno hned ze 3 důvodů:
1) Bezpečnost - GMka se nepletou mezi vývojáře. Nepletem tedy jablka s hruškama a tím si nelezeme do zelí. : - )))
2) Je to snadný způsob, jak spouštět na jednom fyzickém serveru více těch stejných serverů, které by nebylo možné bez složitých úprav zdrojových kódů rozumně provozovat.
3) Na každém virtuálním serveru se provádí jiná činnost (nepleťte si vývoj s testováním, jedná se o 2 rozdílné typy prací na 3serveru), každý z virtuálních serverů má naprosto specifické nastavení, díky kterému máme více výkonu tam, kde výkon opravdu potřebujeme a nemrháme výkonem tam, kde přebytečný výkon nepotřebujeme.


Proto až budete příště číst nějakého negáče ve hře, který háže špínu na team serveru, nebo na vývoj, či testery, pošlete nám screenshot, my si to s ním už vyřídíme. ;-)

Jakto, že ke mě nedorazí informace o tom, co se nahodilo minulý, nebo předminulý týden?

Informace a reportování opravených chyb a nových funkcionalit oznamujeme záměrně se zpožděním, abychom byli schopni kontrolovat, kdy si té či oné opravy hráči všimnou a jestli je ta či ona oprava opravdu tížila, vzhledem k tomu, jak si na tu či onu funkcinalitu stěžovali. Jinak reportování opravených chyb je plně v režii našich vývojářů.

Pokud se objeví jakékoliv další dotazy, rád to sem upřesním

Admin MIrra
Zakladatel projektu

Nepropásní žádnou novinku!

Budem posílat novinky pouze týkajicí se našeho portálu! Žádný spam od nás níkdy nedostaneš!

Nikdy nikomu nedovol,
aby ti ukradl nadšení ze hry